Briefly in English

Ohjelma

Tutustu puhujiin »

TORSTAI 16.8.2018

  • Tulosta

    Työn murros ja tulevaisuus – mikä muuttuu?

    Tulevaisuusskenaarioita ja liiketoimintakonsepteja yrityksille ja yhteisöille tekevän MindMill Networkin perustaja Marjaana Toiminen luo Media & Messagessa katsauksen työn tulevaisuuteen. Mikä on työn murroksen seuraava vaihe ja miten yksittäisen työntekijän kannattaa siihen suhtautua? Entä mitä työn murros tarkoittaa organisaatioiden, johtamisen ja kompetenssien kannalta? Marjaana Toiminen on juuri saanut päätökseen Medialiitto ry:lle keväällä tehdyn tulevaisuusskenaarion ja hän on konseptoinut työkaluja mediayrityksen strategiatyöhön. Media & Messagessa kuulemmekin myös, mitkä ovat media-alan tärkeimmät muutosdriverit ja kuinka ne vaikuttavat mediayritysten strategiaan.

    Tuleeko Terminator?

    Finch Finlandin maajohtaja, ja alkuvuoden 2018 myydyimmän bisneskirjan ” Tekoäly-matkaopas johtajalle” kirjoittanut Antti Merilehto nousee Media & Messagen lavalle torstaina 16.8. Antti avaa puheenvuorossaan tekoälyn mukanaan tuomaa muutosta yrityksissä ja tarkastelee mitä tekoäly on tänään ja mitä sillä voidaan jo nyt tehdä. Entä miltä näyttää tulevaisuus, tuleeko Terminator? (Spoiler: ei tule)

    WhatsApp-draama puhuttelee sukupolvea Z

    Tyttöjenmedia Demi julkaisi keväällä 2018 Suomen ensimmäisen WhatsApp-draaman ja tavoitti sosiaalisessa mediassa kymmeniä tuhansia tyttöjä. Tämä Chatfictioniksi kutsuttu kerrontamuoto on puhelimen ruudulla tapahtuva draamasarja, joka etenee päähenkilöiden välisenä Whatsapp-viestikeskusteluna. Yhdysvalloissa chatfictioneita on kutsuttu milleniaalien kirjallisuudeksi ja kymmenet miljoonat nuoret kuluttajat ovat jo löytäneet draamasarjat sovelluksista. A-lehtien liiketoimintajohtaja Anni Lintula kertoo nyt Media & Messagessa case-esimerkin avulla, miten yleisösuhdetta rakennetaan puhelimen ruudulla ja millaisia liiketoimintamalleja WhatsApp-draama tarjoaa mediayritykselle ja kaupalliselle yhteistyökumppanille.

    Kansainvälistymisen trendi – kuinka vienti vetää? 

    Kotimaisten ohjelmien viennistä ja tuotantojen kansainvälistymisestä puhutaan yhä enemmän. Koottua tietoa viime vuosien kv-myynnistä ja yhteistuotannoista ei kuitenkaan ole ollut saatavilla. Medialogi Oy toteutti Media & Messagen tilauksesta selvityksen aiheesta. Torstain ohjelmassa Medialogin Eerika Vermilä ja Heidi Keinonen esittelevät tuoreeltaan selvityksen tuloksia. Selvitykseen on koottu tietoja viiden viime vuoden aikana ulkomaille myydyistä TV-ohjelmista ja formaateista sekä kansainvälisistä yhteistuotannoista.

    Drama Funding

    Eccho Rightsin perustaja ja Managing Partner Nicola Söderlund vierailee Media & Messagessa, ja luo puheenvuorossaan katsauksen draaman kansainväliseen rahoitukseen ja tämänhetkiseen markkinaan. Nicola nostaa esiin erilaisia malleja, käytäntöjä ja kokemuksia tv-draaman rahoituksessa ja kertoo myös, mitä kaikkea tulisi huomioida ja mitä välttää rahoitusdiileissä.

    Lopullinen torstain ohjelma julkaistaan heinäkuun lopussa.

PERJANTAI 17.8.2018

  • Tulosta

    Perjantain ohjelma julkaistaan heinäkuun lopussa.